Hva kan vi hjelpe deg med?

Digital post

Fra høsten 2017 vil du kunne oppleve å få brev fra kommunen levert digitalt i din postkasse i Altinn, e-Boks eller Digipost.

Du vil fortsatt kunne oppleve å få post på papir fra oss selv om du har opprettet en digital postkasse. Det er fordi det vil ta litt tid før alle våre virksomheter har tatt i bruk digital postkasse for alle tjenestene sine. Her kan du opprette din digitale postkasse.

Du vil få et varsel på SMS og/eller e-post når du får post levert i din digitale postkasse. Dersom du fortsatt vil ha brev på papir, må du reservere deg mot kommunikasjon på nett.

Hurum kommune jobber aktivt med å digitalisere sine tjenester. Digital utsending av post vil gi bedre service til innbyggere, næringsliv og andre virksomheter. Dette er et ledd i vår strategi om bedre service og raskere svar til våre innbyggere og et viktig ledd i prosessen for døgnåpen kommune. Digitale forsendelser gjør at mottakeren får svaret raskere og at dokumenter er tilgjengelig uavhengig av åpningstid.

Ved at du leser post fra kommunen digitalt, bidrar du til å skåne miljøet.

 

Altinn – varslingstjeneste for private og næringsdrivende

Det er viktig for både privatpersoner og virksomheter at det er registrert en varslingstjeneste med mobilnummer eller e-postadresse for varsling når nye meldinger kommer inn i innboksen på Altinn eller din digitale postkasse. Du kan se hvordan du oppretter varslingstjeneste her.

 

Tilgang til virksomhetens post i Altinn

Vanligvis er det daglig leder som er registrert som bruker i Altinn, mens posten håndteres av andre. For å gi tilgang til virksomhetens meldingsboks i Altinn er det nødvendig å gi spesiell tilgang til personer som har denne oppgaven. Her finner du informasjon om tilgangsstyring i Altinn.